Tuesday, July 3, 2012

Penyakit Endometriosis

Saya risau kerana semakin ramai wanita yg dilanda penyakit endometriosis yg amat teruk iaitu stage 4, dimana rahim jadi rosak sebab tumbuhan adenomyosis. Saya percaya punca utama ialah makanan yg tak sesuai yg diperoses, guna pengawet perisa dan pemanis, serta tabiat tak suka makan sayur dan buahan. Faktor stress yg melanda kehidupan kita masakini juga menyebabkan endometriosis dan adenomyosis sampai ketahap sangat teruk, Yg menyedihkan ada yg dalam umor 20an dah rosak peranakkan - Dr. Hamid Arshat






Kalo malas nak kupas buah-buahan senang jer, .... minum Monavie ada 19 buah terdapat di dalamnya....





4 comments:

  1. Ngerinya.. Salam Aidilfitri! Buat para blogger di luar sana!! Jom join contest ini! 3 pemenang bertuah akan mendapat duit raya EDISI TERHAD sampul wajah saya!!;) Klik http://www.aimisyahirah.com/2012/08/contest-nak-duit-raya-cik-misya.html untuk maklumat lanjut.

    ReplyDelete
  2. Salam..sy berumur 21 thn dan telah berkahwin. saya juga seorang pesakit endometriosis pada Feb 2013..sy x tahu yg sy mengalami endometriosisi & doktor bg ubat utk surutkan cyst dlm tempoh 6 bln..mulanya sy mkn, berat bdn makin bertambah & sy terus stop..sy gunakan ubat-ubatan tradisional utk menghilangkan cyst tersebut & alhamdulillah pada bln Mac 2013 sy bjumpa dgn doktor & cyst sy telah hilang sepenuhnya..alhamdulillah..sesiapa yang ingin berhubung dengan saya boleh lah email di norazreen_51@yahoo.com.my..insyaallah sy akan tlg bg tahu apa yg saya tahu walaupun saya masih muda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana saudari sudi berkongsi pengalaman disini buat panduan kepada semua....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...